شاخه آمریکا عربستان حملات تروریستی اخبار بین الملل

شاخه: آمریکا عربستان حملات تروریستی اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی گرانی ماشین شرکت های بیمه را به دردسر انداخت

رئیس تازه بیمه مرکزی با اشاره به زیاد کردن مستمر قیمت خودروها گفت که این مساله می‌تواند به شرکت‌های بیمه‌ای فشارهای هزینه‌ای وارد کند. 

گرانی ماشین شرکت های بیمه را به دردسر انداخت

گرانی ماشین شرکت های بیمه را به دردسر انداخت

عبارات مهم : خسارت

رئیس تازه بیمه مرکزی با اشاره به زیاد کردن مستمر قیمت خودروها گفت که این مساله می تواند به شرکت های بیمه ای فشارهای هزینه ای وارد کند.

به گزارش ایسنا، همزمان با تحولات رخ داده در بازار ارزهای خارجی، تقریبا همه حوزه های اقتصادی کشورمان تحت تاثیر قرار گرفت. یکی از حوزه های مهم اقتصادی که از قضا با دادن تعهدات کوتاه و بلندمدت هم سروکار دارد نهاد “بیمه” هست. بیمه به علت خاصیت مدت دار بودن تعهداتش در قبال بیمه گذاران از آن دسته نهادهایی است که از کم کردن ارزش پول ملی و بحث تورم به شدت تاثیر می پذیرد.

در همین راستا و با توجه به زیاد کردن قیمت ماشین اخیرا بیمه مرکزی منشتر شدن اطلاعیه ای اعلام کرده که “پیرو زیاد کردن قیمت ماشین پیشنهاد می شود بیمه گذارانی که دارای بیمه بدنه هستند، با مراجعه به شرکت های بیمه سرمایه مورد بیمه خود را زیاد کردن دهند تا در هنگام بروز خسارت با مشکلاتی چون اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه مواجه نشوند”.

گرانی ماشین شرکت های بیمه را به دردسر انداخت

در این رابطه غلامرضا سلیمانی – مدیر کل تازه بیمه مرکزی، با بیان اینکه همه تلاش بیمه مرکزی این است که بتواند در مجموع فشار به بیمه ها را کمتر کند گفت: طبیعی است که زیاد کردن مستمر قیمت ماشین می تواند به شرکت های بیمه ای فشارهایی وارد کند.

او همچنین با اشاره به ابلاغیه اخیر بیمه مرکزی اظهار کرد: با ابلاغیه هایی که در بخش بیمه بدنه صادر می شود، بیمه گذاران با توجه به زیاد کردن قیمت خودروها، الحاقیه هایی صادر می کنند که این کار هم جهت بیمه گذار و هم جهت بیمه گر مثبت هست؛ آیا که در این صورت اگر خسارتی حادث شود بیمه گر می تواند با توجه به زیاد کردن قیمت ها توان پرداخت خسارت ها را هم داشته باشد.

رئیس تازه بیمه مرکزی با اشاره به زیاد کردن مستمر قیمت خودروها گفت که این مساله می‌تواند به شرکت‌های بیمه‌ای فشارهای هزینه‌ای وارد کند. 

گفتنی است که بر اساس ماده ۱۰ قانون بیمه در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده است باشد، بیمه گر به تناسب مبلغی که بیمه کرده است (و نه قیمت روز مال) در برابر خسارات وارد شده است به اموال بیمه شده است مسئول است.

بر این اساس و از آنجایی که بیمه بدنه ارتباط مستقیمی با قیمت ماشین دارد، اگر مشتریان شرکت های بیمه ای در وقت ثبت قیمت سرمایه خودروی خود مبلغ آن را جهت مثال ۳۰ میلیون تومان ثبت کرده باشند، در وقت بروز اتفاق اگر قیمت خودروی آنها ۵۰ میلیون تومان شده است باشد، بیمه موظف به پرداخت خسارت بر اساس قیمت ثبت شده است ماشین خواهد بود؛ به همین علت مشتریان اگر مایل به دریافت خسارت به قیمت روز ماشین خود هستند، باید به شرکت بیمه گر مراجعه کرده و قیمت روز سرمایه خود را ثبت کنند. طبیعی است که این زیاد کردن سرمایه نیازمند پرداخت مبلغ مابه التفاوت خواهد بود.

گرانی ماشین شرکت های بیمه را به دردسر انداخت

واژه های کلیدی: خسارت | ماشین | مرکزی | اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار